Een van onze specialiteiten is het voeren van marketing voor event- en leisure bedrijven. Regelmatig komen wij leisure bedrijven tegen die nog geen duidelijke online strategie hebben, terwijl internet de rol van traditionele marketingmogelijkheden volledig heeft overgenomen. Zeker bij het plannen van een dagje uit, het aanschaffen van concerttickets, het boeken van een hotel of het boeken van een vakantie zoekt een potentiële bezoeker vaak eerst online informatie op.

Het is zaak dat ze op zo’n momenten jouw onderneming zien. Maar hoe zorg je ervoor dat je online écht opvalt tussen je concurrenten?

We hebben de ACTIVATE -> REACTIVATE marketingmethode ontwikkeld, waar je alles over kunt lezen in deze blog. Deze 4-delige werkwijze hebben wij sinds vorig jaar ten volle ingezet voor Pretpark De Valkenier, een gezellig familiepark in Zuid-Limburg. Het resultaat? Een significante stijging in het online bereik en nog belangrijker: de online omzet!

Over Pretpark De Valkenier

Pretpark De Valkenier vormt al 85 jaar lang een trekpleister voor een dagje uit met de kids in Zuid-Limburg. Ook tegenwoordig is het park niet aan populariteit verloren, maar zeker in het online landschap zagen wij enorme mogelijkheden voor groei. Twee jaar geleden hebben wij een online marketingstrategie op poten gezet voor De Valkenier om deze groei te realiseren. Bij de gekozen online strategie komt onze werkwijze weer om de hoek kijken:

ACTIVATE: Eén van de voornaamste pijlers van onze strategie was het uitbreiden van het bereik binnen de doelgroep van De Valkenier. Mede dankzij het ontwikkelen van een nieuwe video-commercial en fotomateriaal hadden we genoeg content om in te zetten. Door gebruik te maken van dual targeting, waarbij we zowel inzetten op geografische targeting als op de sociale kenmerken van onze doelgroep, zorgen we ervoor dat de content van De Valkenier massaal bij de juiste doelgroep terechtkomt. Aangezien het klantenbestand van De Valkenier voornamelijk bestaat uit jonge ouders in de Euregio, lag onze focus dan ook op de creatie van groei binnen deze groep. Deze regio is meertalig, waardoor we ook inzetten op Frans, Duits en af en toe Engelstalige berichten. Daarnaast planden we specifieke campagnes rondom vakanties.

(RE-)ACT: Een doelgroep alleen maar bereiken is natuurlijk niet voldoende om een daadwerkelijke community en groei in omzet te creëren. Om dit te doen zetten we een combinatie van online content en -advertisingtechnieken in. Door het schrijven van doelgroepspecifieke content met regelmatige call-to-action en rode draad die inzet op kinderlijk plezier, hebben we in twee jaar tijd een gemiddelde groei van 87 procent in het bereik en 11 procent in het engagement op social media gecreëerd. Daarbovenop is er vorig jaar een stijging van 28 procent gecreëerd in de online omzet van De Valkenier en zitten we dit jaar alweer aan bijna 8% extra groeicreatie in de omzet.

REACTIVATE: Door interactieve berichten op social media die inspelen op gebruikerservaringen, plezier en op die manier het “Valkeniersgevoel” levend houden én door middel van bewuste retargeting met onze online advertisingcampagnes zorgen we ervoor dat de tevreden klanten van de Valkenier terug blijven komen. Ook zorgen we ervoor dat we constant bijsturen en herevalueren waar nodig, zodat we onze strategie permanent blijven optimaliseren.

Albert Otermans, eigenaar Valkenier:

“Goede reclame doen we graag met REACTIVATORS samen! We zijn blij met de creatieve input en professionele uitstraling van de advertenties.”

Wil jij weten wat we voor jouw leisure-organisatie kunnen betekenen? Aarzel dan niet en neem geheel vrijblijvend contact met ons op!