Deze termen staan in onze werkwijze centraal en zijn erop gericht om jouw evenement, service of product op een zodanige manier onder de aandacht van jouw doelgroepen te brengen dat er een sneeuwbaleffect ontstaat: je hoeft niet meer constant nieuwe doelgroepen aan te boren, klanten vinden je op een makkelijke manier, er ontstaat engagement met jouw product of service en uit interesse blijven ze je online volgen.

Wat willen jouw klanten en wanneer willen ze dat?

Vaak richt marketing zich vooral op het verhogen van conversies en sales in de aankoopfase. De kans is groot dat je met deze aanpak business mist omdat je potentiële klanten in de bewustwordingsfase aanspreekt met verkooptaal. Stel: je besluit een dagje te gaan winkelen. Je neemt je voor een trui aan te schaffen maar je weet nog niet precies welke. Je loopt een winkel binnen en bij binnenkomst duwt de verkoper je direct een gestreepte trui in handen in maat M met de factuur erbij. Dat zou gek zijn toch? Zo werkt het ook online: ook daar is het belangrijk dat je jouw doelgroepen op het juiste moment met de juiste content bedient.

ACTIVATE

In deze fase staat het activeren van jouw klanten centraal. Voorbeeld: je organiseert een evenement met bekende popartiesten. Dan is iedereen die van mainstream muziek houdt een potentiële gast. Maar niet iedereen die de top 40 luistert kent jouw onderneming of merk. Daarom zul je middels contentmarketing mensen moeten activeren: ze bewust maken van jouw merk, product of service. Ons team dat bestaat uit copywriters, graphic designers en online marketeers helpt jou hier graag bij.

REACT

De content die wij gecreëerd hebben in de ACTIVATE-fase is er niet alleen op gericht om jouw evenement, product of service onder de aandacht te brengen van je doelgroepen, maar ook om deze doelgroepen aan te zetten tot reacties. Je wilt namelijk iets teweegbrengen, een positieve reactie ontlokken en het liefst wil je dat jouw doelgroepen zó enthousiast worden van de content dat ze het direct delen met bekenden, vrienden en familie.

ACT

Indien de REACT-fase goed is uitgevoerd dan volgt automatisch de ACT-fase. De klant is nu bekend met jouw product of service, deze klant heb je aangezet tot een reactie en neemt vervolgens actie. Met actie doelen wij bijvoorbeeld op het overgaan tot het kopen van een ticket of het reserveren van een tafel. Wat jij namelijk biedt is op zo’n leuke, bijzondere of doorslaggevende manier gepresenteerd dat de klant voor jou kiest.

REACTIVATE

Dit is het moment waar bij veel bedrijven de sales-funnel eindigt, terwijl ook dit een cruciaal moment in een klantreis is. Want een tevreden klant is een terugkerende klant! Daarom is het van belang om bestaande klanten te reactiveren. Dit doe je door bijvoorbeeld op een unieke of nieuwe manier jouw merk, product of service weer onder de aandacht te brengen. Ook kan dit door bijvoorbeeld simpelweg de klant weer aan jouw product of service te herinneren of door vergelijkbare evenementen, producten of diensten onder de aandacht te brengen.