Hoe wij poppodium VOLT uit de brand hielpen

Het kan iedere organisatie overkomen: een belangrijke medewerker besluit een andere weg in te slaan. En hoewel de nood hoog is, wil je als organisatie niet overhaast een nieuwe kracht aannemen. Een goede match vinden kost tijd, zeker in een krappe arbeidsmarkt. Voor Poppodium VOLT (onderdeel van cultuurinstelling De Domijnen Sittard) ontstond daardoor een uitdaging: de overgang tussen de vertrekkende marketingmanager en de nieuwe medewerker sloot niet op elkaar aan. Interim marketing management was de oplossing, oftewel: REACTIVATORS to the rescue!

Interim marketing voor poppodia

Wij sprongen in en namen tijdelijk alle marketingwerkzaamheden over, zoals we inmiddels vaker voor poppodia hebben gedaan. Voor enkele maanden fungeerden wij als interim-marketingteam, zodat de promotie van shows en events gewoon door kon gaan terwijl poppodium VOLT rustig op zoek kon naar de perfecte opvolger.

Een tijdelijke oplossing met extra voordelen

Het invullen van een tijdelijke functie is op zich al waardevol, maar werken met REACTIVATORS biedt nog meer voordelen. Ons team bestaat uit specialisten op het gebied van copywriting, video en beeld, webdesign, social media en advertising. Dat betekent dat poppodium VOLT niet alleen profiteerde van één interimkracht, maar van de expertise van een heel team.

Bovendien hebben wij iets unieks: een sterke basis in de muziek- en evenementen wereld. REACTIVATORS is ooit ontstaan vanuit de behoefte om onze eigen evenementen te promoten, gecombineerd met onze jarenlange ervaring als boekingsagenten en line-up programmeurs. Sinds 2018 helpen we “vrijetijdsbedrijven” – waaronder poppodia, festivals en cultuurinstellingen – om hun doelgroep te bereiken en te raken. Want mensen bewegen tot een dagje uit: dat vraagt echt om een andere benadering en aanpak.

Structuur en overzicht in een drukke agenda

Bij een poppodium is iedere week anders, met telkens nieuwe evenementen die gepromoot moeten worden. Overzicht en een gestructureerde marketingplanning zijn cruciaal. Daarom namen wij niet alleen de uitvoerende taken op ons, maar ook het projectbeheer:

  • We schakelden met leveranciers, externe organisaties, artiestenbureaus en programmeurs.
  • We maakten artwork, verstuurden advertenties en nieuwsbrieven en hielden de kaartverkoop nauwlettend in de gaten.
  • Waar nodig grepen we snel in om eventuele achterstanden te voorkomen.

Een soepele overdracht naar een nieuwe kracht

Onze interim marketing klus duurde enkele maanden, met een verlenging in de vorm van een uitloopperiode. Hierdoor kon de organisatie De Domijnen de nieuwe marketingmedewerker zorgvuldig inwerken en een soepele overdracht garanderen. Zo kreeg de nieuwe kracht een zachte landing, en bleven poppodium VOLT’s marketingactiviteiten moeiteloos draaien.

Klaar om jouw merk te reactiveren?

Of je nu een evenement wilt promoten, je discotheek opnieuw wilt positioneren of op zoek bent naar interim marketing management, bij REACTIVATORS ben je aan het juiste adres. Neem contact met ons op en maak kennis met een marketingteam dat de muziekindustrie begrijpt.