Als je terugdenkt aan de meest memorabele marketingcampagnes, is de kans groot dat ze allemaal één ding gemeen hadden: ze waren creatief. Of het nu een slimme tagline, een jolige jingle of een hilarische videoadvertentie is, creativiteit blijft je bij. Het trekt de aandacht en laat een blijvende herinnering achter.
Creativiteit: opvallen in de massa
Anno 2023 is de schermtijd van de gemiddelde Nederlander ongeveer 5,5 uur per dag. Dit brengt iedere dag honderden, zo niet duizenden merken onder de aandacht. Opvallen is daardoor belangrijker geworden dan ooit. Het is niet genoeg om op te gaan in de massa – je moet gedurfd, innovatief en anders zijn. Maar creativiteit gaat over veel meer dan dat. Het gaat om out-of-the-box denken en nieuwe manieren bedenken om contact te maken met je publiek. Om dit goed te kunnen doen, moet je je doelgroep goed begrijpen. Dan pas kun je relevant en uniek zijn.
Om een sterk merk te bouwen en op te vallen anno 2023 is creativiteit een van de állerbelangrijkste pijlers.
Wat is creativiteit?
Een nieuw creatief idee voor een probleem binnen een bedrijf, een waardevolle nieuwe interpretatie van een kunstwerk, een unieke inrichting van een huis: Creatieve ideeën ontstaan overal. In carrières, hobby’s, binnen bedrijven. Maar wat is creativiteit eigenlijk?
Creativiteit is het vermogen om de traditionele manieren van denken of handelen te overstijgen en nieuwe en originele ideeën, methoden of objecten te ontwikkelen. Het is de beperkingen erkennen van wat al bestaat en proberen voorbij te gaan aan deze beperkingen.
Creativiteit gaat veel verder dan verbeelding: creativiteit is een bouwsteen. Een creatief concept, kun je ontwikkelen. Een creatief proces, kun je testen en een creatief idee kun je bouwen. Creativiteit is een vaardigheid. Je observeert de wereld, verbind je observaties met je bestaande kennis en past je kennis op een nieuwe manier toe. Het is de énige manier om je doelgroep écht te verrassen.
De kracht van creativiteit in de praktijk
Bij REACTIVATORS kennen we de kracht van creativiteit. We ontwikkelen creatieve branding en concepten, waarmee onze klanten zich kunnen onderscheiden. We zijn onvermoeibaar om met nieuwe ideeën te komen die de merkidentiteit van onze klanten kracht bij zet en helpt hun boodschap over te brengen op een manier die nieuw is én resoneert bij de doelgroep.
Creativiteit is een krachtige sleutel tot succes
Als je impact wil maken met je merk, wees dan niet bang om creatief te zijn. Of je nu een nieuwe identiteit ontwikkelt, een nieuw product lanceert, of gewoon contact probeert te maken met je doelgroep. Creativiteit is een krachtige sleutel tot succes.
Wil jij ook een creatieve marketingpartner?
REACTIVATORS creëert unieke, opvallende en creatieve concepten. Krijg je ook nieuwe energie van een creatieve marketingpartner en denk je dat jouw merk wel wat meer creativiteit kan gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.