Digitale Etalage

Veel ondernemingen kennen een roerige tijd. Daar is inmiddels bijna iedereen zich van bewust. Hoe pas je jouw onderneming zó aan dat je deze moeilijke periode doorkomt? Biedt deze tijd ook kansen? Eén van de eerste zaken die je nu je nu onder handen kunt nemen is je digitale aanwezigheid. Door nú ervoor te zorgen dat je zichtbaar bent, kennen potentiële klanten of gasten jouw bedrijf ook nog zodra alles weer open mag.
Jouw klant of gast is namelijk meer dan ooit online te vinden. Nu is dan ook de kans om jezelf te presenteren via een website, maar nog meer via sociale media. Hoe ziet jouw digitale etalage eruit?

Online wordt nóg belangrijker

De vertaling van jouw diensten en services naar een effectieve social media strategie is soms best lastig, zeker in deze tijd. Posts voorbereiden, de juiste tone of voice vinden, het op een manier brengen die niet té opdringerig is: dit vergt tijd, energie en een duidelijke visie. Soms wordt de plank misgeslagen. Toch antwoorden wij volmondig ‘ja’ op de vraag of social voor de meeste bedrijven een ‘must’ is. Waarom? Omdat de feiten er niet om liegen. Uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020 blijkt dat maar liefst 10,4 miljoen Nederlanders actief zijn op Facebook en 5,6 miljoen op instagram. Een gemiste kans indien dit jouw doelgroep is en je hier geen rekening mee houdt!

SOCIAL MEDIA ALS JOUW DIGITALE ETALAGE

Social media kan een belangrijk onderdeel van jouw online marketing strategie zijn. Vergelijk het met een digitale etalage: je laat op een ontspannen en leuke manier zien waar jouw onderneming zich zoal mee bezig houdt. De stijl, tone of voice en beeldmateriaal moeten natuurlijk goed bij jouw onderneming passen en aansluiten bij de behoeftes van de verschillende doelgroepen.

EEN AANTAL TIPS voor je digitale etalage

Focus: pik een aantal social kanalen uit waarvan je zeker weet dat jouw doelgroepen op deze kanalen actief zijn. Probeer niet op alle social kanalen tegelijkertijd een start te maken, dit zit namelijk vaak de effectiviteit in de weg.
Ken je doelgroep: zit jouw bedrijf in de Leisure-market? Houd er dan rekening mee dat bijna de helft van alle vrijetijdsbestedingen in de woongemeente plaatsvinden. Local targeting is dus ontzettend belangrijk.
Werk aan een strategie: begin niet met posten zonder onderzoek te hebben gedaan naar de behoeftes van jouw doelgroepen op social. Branding is namelijk ook op social ontzettend belangrijk en maakt vaak het verschil.
Plan vooruit: werk met een contentkalender. Op deze manier weet je zeker dat je op tijd op de behoeftes van jouw doelgroepen inspeelt.

HULP NODIG met je digitale etalage?

Heeft jouw onderneming hulp nodig bij het vinden van de juiste social media strategie of bij de uitvoering? Wij helpen graag. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij laten je de mogelijkheden voor jouw bedrijf zien! Voor meer informatie over social media projecten waaraan wij gewerkt hebben, bekijk je deze pagina