Fábio Silva

Wat maakt jouw brand uniek?

Webdesign
Branding
Video

Personal Branding: Fábio Silva

Portugees profvoetballer Fábio Silva geldt als één van de grootste talenten in de internationale voetbalwereld. Na zijn start als jongste topscoorder van Europa bij de voetbalclub FC Porto, maakte hij de overstap naar de Engelse premier league club Wolverhampton Wanderers FC. Van hieruit maakt hij naam als één van de nieuwe topvoetballers van Europa, een naam waar we nog zeker meer van gaan zien in het Europese voetbal. Vanuit zijn management Game Changers Sports Group werden wij gevraagd om mee te denken over de personal branding rondom Fábio Silva, een opdracht die we te danken hadden aan onze eerdere klus voor profvoetballer en Frans international Blaise Matuidi. Fábio Silva heeft namelijk veel potentie om fans te bereiken, maar maakte hier nog niet veel gebruik van. Zijn sociale media accounts werden bijvoorbeeld niet met een ‘fan first’ gedachte onderhouden, terwijl sporters met een stevige persoonlijke connectie met hun fans interessanter zijn voor bijvoorbeeld sponsoren.

Personal branding draait om connectie

Voor Fábio Silva ontwierpen we een geheel nieuwe huisstijl, die resoneert met zijn archetype, oftewel persoonlijkheidstype. Hiervoor lieten we Fábio enkele persoonlijkheidstesten doen. Maar het is te makkelijk gedacht dat personal branding alleen te maken heeft met een visuele uitstraling. Het gaat veel verder dan dat. Het is de manier hoe je jezelf presenteert aan je volgers, maar ook HOE je communiceert met je fans. Personal Branding gaat over de echte en waardevolle connectie met andere mensen. Vinden ze jou een tof, amicaal persoon of juist afstandelijk en arrogant? Het kan allemaal een keuze zijn, maar bij personal branding maak je deze keuze volledig bewust.

Daarom voorzagen we Fábio Silva niet alleen van een nieuwe huisstijl, maar ook van een strategiedocument waardoor hij zichzelf op de juiste manier kan presenteren aan zijn fans, om zo waardevolle connecties op te bouwen. Ook voorzagen we hem van een pitchdeck waarmee hij zichzelf kan presenteren aan potentiële sponsoren, die net als zijn kledingsponsor Nike, resoneren met zijn archetype en doelgroepen.

Jarenlange ervaring met personal branding

De roots van REACTIVATORS liggen in de artiesten- en evenementenbranche. Al meer dan 15 jaar zijn we nauw betrokken bij de marketing rondom top evenementen en toptalenten. Van dichtbij zagen we het belang van personal branding. Een waardevolle persoonlijke connectie met een fan zorgt voor business en gaat dieper dan een connectie die een bedrijf ooit met een persoon kan bereiken (tenzij je Apple, Tesla of Supreme heet). Personal Branding is niet alleen weggelegd voor topsporters of artiesten. Ook als ondernemer kun je het verschil maken door na te denken over jouw personal branding.

Benieuwd wat wij op het gebied van personal branding voor jou of jouw talent kunnen betekenen?