Event Driven Marketing

Event Driven Marketing, wat is dat?

Wanneer je tegen de grenzen van je content aanloopt en het ingewikkeld blijkt om je merk weer onder de aandacht te brengen is de kans groot dat je bereik terugloopt. De kans zit er dik in dat je bezoeker afhaakt, wanneer je steeds opnieuw hetzelfde verhaal vertelt. Met event driven marketing breng je daar verandering in. We leggen je in deze blog graag uit hoe, en waarom.

Waarom event driven marketing?

Stel je bezoekt een festival. De muziek is top, de beleving klopt, het entertainment is geweldig en zelfs de marketing spreekt je aan. Achteraf kijk je terug op een uitzinnig festival! Toch is de kans groot dat hetzelfde festival in hetzelfde jasje met dezelfde line-up bij een tweede bezoek een stuk minder indruk maakt. Als organisator van het festival probeer je daarom iedere editie nét even iets anders. Je verpakt het ieder jaar opnieuw: een nóg beter concept, een nieuwe vette line-up, een nieuw gelikt design en een nieuw thema. Doe je dit niet, dan is het evenement voor de bezoeker steeds minder relevant. Precies hetzelfde geldt voor jouw business, voor jouw gast of klant. Als je hetzelfde product op dezelfde manier blijft verkopen, dan verliest het kracht. Toch wordt er van je verwacht dat je minstens wekelijks je merk onder de aandacht brengt: hoe doe je dat dan? Event driven marketing biedt hierbij een uitkomst.

De oorsprong van event driven marketing

Event driven marketing is een veelvuldig toepasbare marketing-methode die wij ontwikkeld hebben dankzij onze achtergrond in de muziek- en evenementenindustrie. Met passie voor muziek en het nachtleven organiseerde het team achter REACTIVATORS jarenlang evenementen. Vette evenementen waarbij gasten compleet uit hun plaat gingen: een geweldige tijd, maar hoe zorg je dat je gasten iedere keer weer blijven komen? Jezelf opnieuw uitvinden en ontdekken bleek een must in de evenementen- en muziekindustrie. Je gasten verwachten een altijd stijgende lijn én keer op keer een nieuwe beleving. Kortom, je moet het evenement steeds opnieuw reactiveren. Deze gedachte is niet alleen toepasselijk op de evenementen- en muziekindustrie. Het blijkt ook een perfect toepasbare methode in de marketing.

Marketing rondom momenten

Wij creëren marketing rondom piekmomenten, oftewel event driven marketing.

Deze piekmomenten worden als het ware bovenop jouw gebruikelijke marketingagenda geplaatst, waar bijvoorbeeld feestdagen al in verwerkt zijn. Deze momenten zijn uniek voor jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een productlancering, een open dag, het presenteren van een eigen magazine of het lanceren van een kortingsweek. Door dit soort momenten zelf te ontwikkelen creëer je een uniek marketingmoment ten opzichte van je concurrentie en kun je jouw product, service of concept steeds weer op een nieuwe, relevantie manier onder de aandacht brengen. Een dergelijk piekmoment kan online plaatsvinden, of juist fysiek of tastbaar zijn. Hybride varianten, waarbij online en offline marketing wordt gecombineerd, zijn ook mogelijk. Als het ware gaan wij op zoek naar jouw nieuwe Kerst, Valentijn of Black Friday.

De voordelen van event driven marketing

Naast dat het je merk beter onder de aandacht brengt is event driven marketing flexibeler in te zetten dan gebruikelijke online en offline marketing. Ook vereist het minder inzet en heeft het een veel grotere impact op de markt. Je legt de focus op jouw eigen, unieke momenten waar je het hele jaar door van profiteren kan. Doordat het iets van jezelf is, creëer je merkwaarde én bespaar je kosten. Doordat je niet steeds je geld steekt in dezelfde soort advertenties, maar juist strategisch gaat nadenken over het steeds opnieuw reactiveren van jouw merk, ga je strategisch en tactischer om met je marketingbudgetten.

Over REACTIVATORS

REACTIVATORS is meer dan alleen een marketingbureau. Het allerliefst creëren en beleven we: from scratch een concept uitwerken, een merk neerzetten en laten groeien, ideeën tastbaar maken, fantasieën visualiseren, mensen in beweging krijgen en vóóral conceptualiseren. Zo creëert REACTIVATORS unieke, opvallende en event gedreven concepten. Ben je geïnteresseerd in event driven marketing en denk je dat het voor jouw merk ook een uitkomst biedt? Neem dan contact met ons op.