Ook voor een zorginstelling als Cessio is het van belang dat ze online goed zichtbaar zijn. Het draagt bij aan een professionele uitstraling en zorgt ervoor dat ze gemakkelijker nieuwe medewerkers en opdrachtgevers kunnen werven. Hoe wij ze hiermee stap voor stap geholpen hebben leggen we uit in deze blog.

Cessio betekent ‘even afstand nemen’ in het Latijn, en dat is precies waar deze particuliere zorginstelling in faciliteert. De instelling helpt kinderen en jong volwassenen die niet onder ideale omstandigheden thuis kunnen opgroeien met begeleiding op verschillende niveaus.

Zo leven diverse kinderen in een gezinshuis, waar ze stabiel, gestructureerd en onbezorgd opgroeien.

Hier waren ze al een aantal jaren mee bezig, maar men liep er vaker tegenaan dat de website van Cessio geen visitekaartje meer vormde van het bedrijf. Via onze goede klant, Pretpark De Valkenier, kwam Wendy van Cessio bij ons terecht.

Nieuwe website

Een mobielvriendelijke website is een must in 2020. Een groot gedeelte van de zoekopdrachten wordt mobiel uitgevoerd. Helaas had Cessio al enkele jaren een sterk verouderde website die niet goed leesbaar bleek op alle platformen. Dit was de eerste wens die Cessio bij ons neerlegde.

NIEUWE HUISSTIJL

Al snel kwamen we tot de conclusie dat ook de huisstijl een opfrisbeurt kon gebruiken. Een goede huisstijl is vaak de eerste indruk en draagt bij aan de professionele uitstraling van het bedrijf. Voor deze opdracht werkten we samen met websitebouwer en vormgever Have A Byte. Deze mannen uit Heerlen weten een passende huisstijl en design gemakkelijk te implementeren in een nieuwe website. Met een nieuw logo en website was Cessio good to go!

Have a Byte heeft ook een (zorgdossier) applicatie ontwikkelt waarmee een zorginstelling zoals Cessio veel tijd bespaart met de administratieve zaken.

SOCIAL MEDIA

Daar bleef het echter niet bij. Ook het onderhouden van je sociale media draagt bij aan je vindbaarheid én aan je professionaliteit. We noemen een sociale media pagina niet voor niets je digitale etalage. Door wekelijkse berichten te plaatsen komen steeds meer gebruikers in aanraking met Cessio en kan er sterk ingezet worden op personeelswerving door middel van advertentiecampagnes via Facebook.

BEDRIJFSVIDEO

Beeld zegt meer dan 1000 woorden. Om uit te dragen waar Cessio voor staat én om uit te leggen wat een gezinshuisouder eigenlijk doet, hebben we een bedrijfsvideo ontwikkeld. Hierbij zijn we op bezoek gegaan in één van de gezinshuizen. Doel van deze video is het werven van nieuwe gezinshuisouders. De video wordt dan ook ingezet bij advertenties.

BETER VINDBAAR WORDEN OP GOOGLE

SEO – of Search Engine Optimalisation – is kortgezegd het zó optimaliseren van je website dat je beter vindbaar wordt via zoekmachines zoals Google. Het op de juiste manier invoeren van teksten draagt hier bijvoorbeeld aan bij. SEO is een doorlopend proces. We helpen Cessio hun website up-to-date te houden door middel van een maandelijks SEO abonnement.

WENDY OVER DE ERVARING MET REACTIVATORS

Na afloop hebben we Wendy gesproken over haar ervaring met REACTIVATORS.

Hoe is Cessio tot stand gekomen?

Ik heb zelf pedagogiek gestudeerd. Ik ben opgegroeid als eigen kind van pleegouders, dus mijn ouders hadden altijd veel pleegkinderen in huis. Ook nadat ik mijn studie had afgerond, waren er nog pleegkinderen thuis. Eerst ben ik in loondienst gaan werken, en heb ik mijn huidige partner leren kennen. Op dat moment had ik al een aantal ideeën om logeerweekenden op te zetten voor kinderen. Mijn partner stelde voor om dat zelf te doen, omdat ik heel goed wist hoe dat zou moeten, hoe alles reilt en zeilt. Hij heeft mij eigenlijk het zetje in de goede richting gegeven.

We zijn begonnen met logeerweekenden in huiselijke sfeer, voor kinderen die, toentertijd, een persoonsgebondenbudget hadden. Een ontspannen weekend om gezellig samen met andere leeftijdsgenootjes, broertjes en of zusjes activiteiten te ondernemen, waardoor de ouders van deze kinderen even tijd voor zichzelf hadden. Uiteindelijk is dat zo gegroeid, dat ik mijn baan in loondienst heb opgezegd en daar fulltime mee aan de slag ben gegaan. Inmiddels bestaan we alweer 12 jaar.

Hoe beviel de service van REACTIVATORS?

Via Pretpark de Valkenier hoorde ik van REACTIVATORS. Ik was op zoek naar iemand die al bekend was, waar goede referenties over bestaan. De website en huisstijl van Cessio was inmiddels echt verouderd. Ik heb het al wel eens eerder uit handen gegeven, want zelf weet ik niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken, maar wanneer er iets veranderd moest worden, moest ik zelf die informatie aanleveren. Dan werd er geknipt en geplakt en werd dit op de site gezet. Het is niet mijn sterkste punt, dus ik was echt op zoek naar iemand die het aan zou pakken en zo zou maken dat het aankomt bij mensen; dat het leuk leest.

Begin 2019 merkte ik dat er veel minder nieuwe aanmeldingen waren. Ik ben vervolgens rond gaan vragen wat de reden daarvoor was en kwam er achter dat dat mede te maken had met de naamsbekendheid, de stijl die verouderd was; toen was het echt tijd op het aan te pakken.

Merkt u verschil in het aantal aanmeldingen nadat u geholpen bent door REACTIVATORS?

Ja, zeker. Ik krijg veel meer aanmeldingen. Er zijn veel meer mensen die me vinden. Als ik mezelf google met bepaalde zoektermen, dan sta ik direct bovenaan. Ik merk zelf ook dat wanneer ik iets nodig heb en daar naar op zoek ga: “De eerste die je ziet, die ga je bellen. Zo werkt dat wel.”

MEER WETEN?

Wil jij weten wat wij voor jouw zorginstelling of bedrijf kunnen betekenen? Wij bieden concrete online oplossingen aan bedrijven actief in de zorg, jeugdzorg, ouderenzorg, verslavingszorg enz. Neem vooral contact met ons op voor meer informatie!