Stil Of Stemmen
Een campagne waar je niet stil van kan blijven
Jongerencampagne: Stil Of Stemmen
Jongeren naar de stembus krijgen, dat is nogal een uitdaging! Jongeren Netwerk Limburg, een maatschappelijke jongerenorganisatie gesubsidieerd door Provincie Limburg, legde deze campagne bij REACTIVATORS neer. Het doel? Jongeren activeren om naar de stembus te gaan, zonder politiek gekleurd te zijn én zonder belerend over te komen. Het was van belang dat iedere jongere tussen 18 en 27 jaar op zijn of haar eigen niveau in kon stromen. Zo werd de Stil Of Stemmen campagne in verschillende fases gelanceerd voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
Concept marketing: Stil Of Stemmen
We verzonnen de pakkende campagnetitel ‘Stil Of Stemmen’ inclusief afkorting ‘SOS’ en de bijbehorende hashtag #stilofstemmen. De bijbehorende slogan ’17 maart, jouw stem is het waard’ maakt het af.
Daarnaast ontwikkelden wij een huisstijl, video’s, bijbehorende muziek door onze producers van Thunder Studio, advertentiecampagnes op sociale media en Spotify en een eigen landingpage voor jongeren die een stemwijzer willen invullen (www.stilofstemmen.nl). Als detail zorgden we ervoor dat in de copy van de SOS-campagne regelmatig gebruik werd gemaakt van de SOS-emoji die iedereen kan vinden op zijn of haar telefoon.
Hiermee is de Stil Of Stemmen-campagne hét voorbeeld van wat we het allerliefste doen: een concept van A tot Z bedenken, uitwerken en in de markt zetten. Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?