Maak het verschil met event driven marketing!

Merk je dat jij tegen de grenzen van je content aanloopt? Dat je niet meer weet hoe je jouw merk wéér onder de aandacht moet brengen? Liep jouw marketing lekker, maar liep het bereik razendsnel terug? Dikke kans dat je bezoeker afhaakt, omdat je iedere keer weer hetzelfde verhaal vertelt. Het is tijd voor verandering. Het is tijd voor onze event driven marketing filosofie.

Waarom event driven marketing?

Stel je voor: je bezoekt een uitverkocht evenement. De muziek klopt, de beleving, het entertainment en ja, zelfs de marketing spreekt je aan. Je hebt een topdag gehad! Toch is de kans klein dat je hetzelfde evenement nog een keer bezoekt. De organisator zal daarom het evenement steeds opnieuw moeten verpakken: een verbeterd concept, nieuwe line-up, nieuw design, nieuw thema. Alleen zo blijft het evenement voor jou als bezoeker relevant!

Hetzelfde geldt voor jouw (potentiële) gast of klant. Het steeds opnieuw verkopen van hetzelfde werkt niet. Toch wordt er van je verwacht dat je op zijn minst wekelijks je merk online onder de aandacht brengt. Hoe blijf je dan relevant?

REACTIVATORS heeft een filosofie ontwikkeld: de event driven marketing. Ontstaan uit ervaring.

De oorsprong van onze event driven marketing filosofie

De event driven marketing filosofie stamt uit onze tijd in de event- en muziekindustrie. Met passie voor muziek en het nachtleven organiseerden we jarenlang evenementen. Zoveel mogelijk mensen op één plek uit hun plaat laten gaan: het liet ons hart sneller kloppen, maar hoe zorg je dat je gasten blijven komen? Jezelf iedere keer opnieuw ontdekken is een must in de muziek- en evenementenindustrie. Het publiek verwacht altijd een stijgende lijn én keer op keer vernieuwing. Je moet als organisator daarom kritisch blijven op je eigen concept en telkens weer jouw concept verbeteren om zo de bezoeker te blijven boeien.

REACTIVATORS gelooft dat dit niet alleen in de evenementenindustrie van toepassing is. We kneedden dit idee om tot een veelvuldig toepasbare marketingmethode waar we nog altijd bij zweren.

Marketing rondom momenten

We geloven in marketing rondom momenten, oftewel events. Events die als add-ons worden toegevoegd aan jouw gebruikelijke marketing-agenda. In plaats van het steeds opnieuw verkopen van hetzelfde, creëren wij (zowel fysiek als online) momenten waarmee jouw merk, product, concept of service steeds op een nieuwe manier onder de aandacht komt.

Door deze events bovenop jouw gebruikelijk marketingactiviteiten te promoten, zorgt onze event driven filosofie ervoor dat je weer opvalt onder (potentiële) klanten. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van speciale actiedagen of product-lanceringen, van het lanceren van een eigen boek tot een open dag, van het inrichten van een fysieke stand op een beurs tot het organiseren van een eigen webinar. Met zulke acties val je op en genereer je weer beweging rondom je merk. Laat je creativiteit de vrije loop: zolang het bijdraagt aan de doelstellingen is geen idee gek genoeg!

Kortgezegd: we proberen, behalve de usual suspects als Kerstmis, Pasen en Black Friday, ook nieuwe vergelijkbare piekmomenten voor jou te ontwikkelen. Momenten die écht alleen van jouw merk zijn.

De voordelen van event driven marketing

Event driven marketing is flexibeler, vereist minder inzet en heeft een veel grotere impact op de markt dan gebruikelijke online en offline marketing methodes. Je kunt je concentreren op jouw eigen, unieke momenten, waarvan je het hele jaar door profiteren kan. Het helpt om kosten te besparen, omdat er niet constant geld naar hetzelfde onderwerp toe gaat. Hierdoor ga je strategischer en tactischer om met je marketingbudget, terwijl het meer oplevert. Een event vang je in een campagne, die van twee weken, tot enkele maanden kan duren. De enige beperking is de periode: vooraf bepaal je de kick-off en het einddoel. Na dit einddoel werk je toe naar een nieuw event. Zo krijgt jouw marketingjaar een golvende beweging met verschillende pieken, in plaats van een steady lijn.

event driven marketing reactivators

REACTIVATORS, We Are Concept Creation

Inmiddels is REACTIVATORS uitgegroeid tot meer dan alleen een marketingbureau. Het allerliefst creëren en beleven we: from scratch een concept uitwerken, een merk neerzetten en laten groeien, ideeën tastbaar maken, fantasieën visualiseren, mensen in beweging krijgen en vóóral conceptualiseren. Zo creëren we unieke, opvallende en onvergetelijke concepten. REACTIVATORSWe Are Concept Creation

Nieuwsgierig geworden? Neem voor meer informatie contact met ons op.

Wil je meer informatie over event driven marketing?

    Wat zeggen onze klanten?

    Vereniging Limburg
    Vereniging Limburg
    06:15 03 Jul 21
    Namens het tv-productiebedrijf Paul Versteegen Productions werkte ik nauw samen met de mensen achter REACTIVATORS.... Uiteraard was de inzet om via met name social media meer zichtbaarheid en vooral betrokkenheid te creëren bij het tv-programma Wij Zijn Limburg, een tv-serie die in 2020 is uitgezonden bij L1. Ben zeer tevreden over het resultaat. Bovendien waren de lijntjes gedurende de productie -en uitzendperiode van het programma lekker kort, zodat er snel kon worden geanticipeerd op de inhoud en reacties van volgers en uiteraard nieuwe volgers. Fijn was daarnaast het sympathieke en vriendelijke overleg. Een aanrader voor andere bedrijven die op zoek zijn naar zichtbaarheid en een resultaatgerichte, strategische aanpak van marketing en communicatie. Viktor Terpstra, freelance redacteur en producerlees meer
    Retro Reunion
    Retro Reunion
    09:13 02 Jul 21
    Prettig team om mee samen te werken!
    Jerôme Stravers
    Jerôme Stravers
    07:19 23 Oct 20
    Jij weet wat je als bedrijf wil bereiken alleen niet hoe? Daar helpen deze jongens je mee! Betrokken, creatief,... innovatief en fair!Aanrader? Zeker!lees meer
    Steven van der Vliet
    Steven van der Vliet
    17:50 20 Oct 20
    Een super gedreven team die out-of-the-box met je meedenkt!
    Diana Slangen
    Diana Slangen
    12:17 02 Oct 18
    Een aanrader voor je reclame campagnes.
    Bekijk alle beoordelingen