REACTIVATORS Marketing & Branding Bureau Roermond

Qmusic Duckrace

Marketing voor goede doelen

Social media
Advertisement

Één geel badeendje voor het goede doel, alstublieft.

De Qmusic Duckrace is al jaren een begrip in Maastricht. Wat is dat dan? Het is een badeendenrace. Ja, je hoort het goed: een badeendenrace. Hoe werk dat dan? Ja, gewoon: een race met badeenden. Maar, hoe moet ik dat voor me zien? Nou, je gooit gewoon duizenden badeenden in de Jeker in Maastricht. En daar komt dan een winnaar uit? Klopt ja, de eerste badeend die over de streep drijft wint. En wat is daar precies het doel van? Met je deelname steun je het goede doel en bovendien is het een leuk dagje uit voor het hele gezin. 

Het stadspark van Maastricht staat één dag per jaar geheel in het teken van dit gezinsvriendelijke evenement. Naast de bloedstollende race vind je er ook diverse attracties, foodtrucks en kinderactiviteiten.

Als er gevraagd wordt om content te maken voor het goede doel, dan zeg je natuurlijk geen nee. Met heel veel plezier verzorgden wij dan ook de online marketing op social media voor de Qmusic Duckrace!

Goede Doelen Marketing: goodwill creëren met toegankelijke content

Hoe val je op tussen de vele goede doelen evenementen die jaarlijks in Nederland worden georganiseerd? Ronde Tafel 174 in Maastricht wist daar wel een oplossing voor: het organiseren van een Duckrace met badeendjes in rivier De Jeker. Ieder jaar weer worden duizenden eendjes losgelaten op dit unieke evenement om zo flinke bedragen op te halen voor diverse goede doelen.

Aan ons de taak om dit unieke event op social net zo hard te laten knallen, als knalgele badeendjes in het echt. Door goed gebruik van social en een knallende nieuwsbrief zorgden we dat we de verkoop van de ducks op gang kregen. Stap 1: het organische bereik van de Duckrace verhogen.

Dit realiseerden wij onder andere met goede humor, gevatte content over de ducks, flashbacks naar voorgaande jaren en teasers voor komende edities. De Duckrace: “Een dagje uit voor het hele gezin” dat moest blijven hangen bij de doelgroep. Met die gedachte bouw je online goodwill op en werf je steeds meer donateurs. We werkten nauw samen met beeldmakers, websitebouwers en de organisatie zelf.

Benieuwd wat wij voor jouw locatie, organisatie of evenement kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!